خبرگزاری کار ایران

«الباجی السبسی» رئیس جمهوری تونس شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۳۰۴

کمیته عالی انتخابات تونس اعلام کرد که السبسی رهبر حزب «ندا» با کسب ۶۸.۵۵ درصد آراء در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس پیروز این انتخابات شد.

کمیته عالی انتخابات تونس اعلام کرد که «الباجی قاید السبسی» در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس پیروز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، کمیته عالی انتخابات تونس اعلام کرد که السبسی رهبر حزب «ندا» با کسب ۶۸.۵۵ درصد آراء در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس پیروز این انتخابات شد.

این کمیته تاکید کرد که «منصف المرزوقی» رئیس جمهوری تونس و رقیب السبسی نیز توانست ۳۲.۴۴درصد آراء را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به دست آورد.

در پی اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس، المرزوقی پیروزی السبسی را به وی تبریک گفت.

در همین حال، هواداران المرزوقی برای دومین متوالی در شهر «حامه» واقع در جنوب شرق تونس در اعتراض به اعلام پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری توسط السبسی و هوادارانش پیش از اعلام نتایج رسمی تظاهرات کرده و با پلیس درگیر شدند.

بیش از چهار هزار معترض در شهر حامه با پلیس ضد شورش تونس درگیر شده و خواستار آزادی ۱۰ نفر شدند که روز گذشته در تظاهراتی مشابه در این شهر بازداشت شدند.

نیروهای ضد شورش تونس برای کنترل اوضاع در این شهر از گاز اشک آور استفاده کردند.

روز گذشته و با بسته شدن مراکز انتخاباتی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس السبسی و ستاد تبلیغاتی‌اش از پیروزی وی در این انتخابات خبر دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز