خبرگزاری کار ایران

به علت تجاوز هوایی اخیر؛

سوریه از اسرائیل به شورای امنیت شکایت کرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۵۵۴

وزارت خارجه سوریه طی دو نامه به «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت از تجاوز هوایی اسرائیل به نزدیکی دمشق شکایت کرد.

دولت سوریه از رژیم صهیونیستی به علت تجاوز به خاک این کشور به شورای امنیت شکایت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، وزارت خارجه سوریه طی دو نامه به «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت از تجاوز هوایی اسرائیل به نزدیکی دمشق شکایت کرد.

در این دو نامه آمده است که اسرائیل با بمباران مناطق امن در «الدیماس» و نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق، مرتکب تجاوز جنایتکارانه جدیدی به خاک سوریه و حاکمیت این کشور شده است.

در نامه‌های وزارت خارجه سوریه آمده است که این تجاوز همانند گذشته در چارچوب سیاست اسرائیل برای پوشش حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح در همه زمینه‌ها صورت گرفته است و سوریه نسبت به خطرات این حمایت بار‌ها هشدار داده است.

در ادامه این نامه‌ها آمده است که این تجاوز در چارچوب حمایت از تروریست‌ها و گروه‌های وابسته به القاعده به ویژه پس از پیروز‌ث‌ها و دستاوردهای مهم ارتش سوریه در «دیرالزور»، «حلب»، «درعا» و دیگر مناطق صورت گرفته است.

روز گذشته تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی مناطقی را در نزدیکی فرودگاه دمشق و نزدیکی شهر الدیماس در مرزهای سوریه با لبنان بمباران کردند.

برخی منابع از شلیک دو موشک زمین به هوا توسط پدافند ارتش سوریه به سمت جنگنده‌های متجاوز و سرنگونی یکی از این جنگنده‌ها خبر دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز