خبرگزاری کار ایران

اوباما معترضان در فرگوسن را به آرامش فراخواند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۳۶۶

اوباما با اظهار همدردی با خانواده براون از آن‌ها خواست تا معترضان به حکم صادر شده را به آرامش فرا خوانند.

رئیس‌جمهوری آمریکا به‌دنبال صادر شدن حکم تبرئه «دارن ویلسون» مامور پلیس سفیدپوست آمریکایی در جریان تیراندازی و قتل جوان سیاه‌پوست این کشور، ‌از معترضان به حکم صادره خواست تا آرامش خود را حفظ کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسالاتینا، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در پی به‌خشونت کشیده‌شدن اعتراض‌ها به حکم صادره دادگاه عالی مبنی بر بی‌گناه شناختن ویلسون که «مایکل براون» جوان سیاه‌پوست ۱۸ ساله آمریکایی در ۹ آگوست گذشته را با شلیک گلوله به‌ قتل رساند، از معترضان خواست تا آرامش خود را حفظ کنند.

اوباما گفت: «باید حکم دادگاه عالی را بپذیریم. برخی از شهروندان آمریکایی با این حکم موافق هستند و برخی دیگر عمیقا از حکم صادر شده ناامید و حتی عصبانی شده‌اند. می‌توان عکس‌العمل معترض‌ها را درک کرد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «این تنها مشکل فرگوسن نیست، بلکه مشکل تمام آمریکا است.»

وی از مقام‌های پلیس نیز خواست اقدام‌های امنیتی را با حفظ خویشتنداری انجام دهند.

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد که در بسیاری از نقاط کشور حس بی‌اعتمادی میان ماموران پلیس و جوامع رنگین‌پوست وجود دارد و آن‌را نتیجه اقدام‌های نژادپرستانه در طول تاریخ این کشور دانست.

اوباما در ادامه با اظهار همدردی با خانواده براون از آن‌ها خواست تا معترضان به حکم صادر شده را به آرامش فرا بخوانند.

در همین حال، به‌دنبال تشدید اعتراض‌ها در فرگسون، پروازها فرودگاه بین‌المللی «لامبرت» واقع در این ایالت میسوری به طور موقت به تعلیق در آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز