خبرگزاری کار ایران

با تصمیم دادگاه جنایی قاهره؛

پرونده ۵ دانشجوی هوادار مرسی به دادگاه نظامی فرستاده شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۷۶

دادگاه جنایی قاهره پرونده پنج دانشجوی هوادار مرسی که به آشوب و آتش زدن تاسیسات حیاتی این کشور متهم بودند را به دادگاه نظامی تحویل داد.

دادگاه جنایی قاهره پرونده پنج دانشجوی هوادار «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری برکنار شده این کشور را به دادگاه نظامی فرستاد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع قضایی مصری گفتند که دادگاه جنایی قاهره پرونده پنج دانشجوی هوادار مرسی که به آشوب و آتش زدن تاسیسات حیاتی این کشور متهم بودند را به دادگاه نظامی تحویل داد.

این منابع افزودند که دادگاه جنایی قاهره به ریاست قاضی «سمیر اسعد» اعلام کرده است که رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با آشوب و آتش زدن تاسیسات حیاتی کشور در تخصص این دادگاه نیست.

این منابع در ادامه تصریح کردند که پنج دانشجوی هوادار مرسی متهم به آتش زدن بخشی از ساختمان دانشکده مهندسی دانشگاه الازهر، جلوگیری از رفتن کارمندان دانشگاه به سر کار و رویارویی با نیروهای امنیتی در ژانویه گذشته و عضویت در یک گروه تندرو هستند.

در همین حال، در تاریخ ۲۷ اکتبر گذشته «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصز قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن غیرنظامیانی که به تاسیسات حیاتی و دولتی مورد حمایت ارتش حمله می‌کنند، دردادگاه‌های نظامی محاکمه می‌شوند.

بر اساس این قانون، به مدت دو سال تامین امنیت تمام تاسیسات حیاتی و دولتی از جمله خطوط راه آهن، ایستگاه‌ها و شبکه‌ها و برج‌های برق، خطوط لوله گاز و میدان‌های نفتی و شبکه راه‌ها بر عهده ارتش است و این تاسیسات نظامی به شمار می‌روند.

در تحولی دیگر، سازمان دیده‌بان حقوق بشر این اقدام رئیس جمهوری مصر را آخرین میخ بر تابوت عدالت در مصر دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز