خبرگزاری کار ایران

در پی اعلام حضور دائمی نیروهای ناتو در کریمه؛

روسیه در شرق اوکراین موشک هسته‌ای مستقر می‌کند

کد خبر : ۲۲۲۳۶۳

در صورت دائمی شدن حضور نیروهای نظامی ناتو در شبه‌جزیره کریمه واقع در شرق اوکراین، این احتمال وجود دارد که مقام‌های روسیه موشک‌های فوق پیشرفته با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خود را در این منطقه مستقر کنند.

یکی از متخصصان نظامی روسیه اعلام کرد که مسکو حضور نظامی نیروهای ناتو در کریمه را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

به‌گزارش ایلنا به‌نقل از پرنسالاتینا، «ویکتور لیتوکین» متخصص نظامی روسی در مقاله‌ای بیان کرد که در صورت دائمی شدن حضور نیروهای نظامی ناتو در شبه‌جزیره کریمه واقع در شرق اوکراین، این احتمال وجود دارد که مقام‌های روسیه موشک‌های فوق پیشرفته با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خود را در این منطقه مستقر کنند.

لیتوکین گفت که استقرار بمب‌افکن‌های «تی‌یو ۲۲ ام۳» با برد بالا در فرودگاه «گواردیسکی» واقع در شبه‌جزیره کریمه در دریای سیاه واکنشی طبیعی توسط مقام‌های روسیه است.

لیتوکین اضافه کرد که مسکو می‌تواند از موشک‌های زمین‌ به‌ زمین «آر۵۰۰» که تا ۵۰۰ کیلومتر برد دقیق دارند، نیز استفاده کند.

مقام‌های روسیه اخیرا از پیشرفت مرزی ناتو در شرق اوکراین ابراز نارضایتی کرده و اعلام کردند که پیشروی ناتو به شرق و استقرار تاسیسات نظامی این سازمان در مجاورت مرزهای روسیه تهدیدی جدی برای این کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز