خبرگزاری کار ایران

استفان دی میستورا:

راه حل بحران سوریه سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۰۶۷

راه حل بحران سوریه نظامی نیست بلکه سیاسی است و همه طرف‌ها باید به دنبال فرصتی برای توقف خشونت و کاهش آن باشند.

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه راه حل بحران سوریه را سیاسی دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه پس از دیدار از شهر «حمص» در مرکز سوریه، تاکید کرد که راه حل بحران سوریه نظامی نیست بلکه سیاسی است و همه طرف‌ها باید به دنبال فرصتی برای توقف خشونت و کاهش آن باشند.

وی افزود که هر منطقه‌ای در سوریه ویژگی‌های خاص خود را دارد و باید با توجه به ویژگی آن عمل کرد اما یک خط مشترک در هر منطقه‌ای وجود دارد که باید پیگری شود.

دی میستورا تصریح کرد که باید به مردم سوریه ثابت کرد که در این کشور تغییرات مثبت رخ می‌دهد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در ادامه گفت که پس از دیدارش از مناطق مختلف و دیدار با شهروندان سوری به این نتیجه رسیده است که مردم سوریه به دنبال بازگشت به زندگی عادی خود هستند.

در همین حال، روزنامه الوطن سوریه نوشت که دی میستورا قرار است امروز بعد از ظهر به وقت محلی سوریه کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کند و پس از آن دمشق را ترک می‌کند.

الوطن در ادامه نوشت که فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه بار دیگر دیداری دوجانبه با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه برگزار می‌کند.

این روزنامه سوری همچنین نوشت که بر خلاف اعلام قبلی دی میستورا با مخالفان سوری در دمشق دیدار نمی‌کند.

این در حالی است که «حسن عبدالظیم» هماهنگ کننده «سازمان هماهنگی‌های مخالفان میهنی سوریه» گفت که دی میستورا دیدار خود از سوریه را تا پنجشنبه تمدید کرده است و در این مدت با مخالفان سوری نیز دیدار می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز