خبرگزاری کار ایران

معصومی زارع در گفت‌وگو با ایلنا:

نقش نیروهای مردمی در مقابله با تهدیدهای تروریستی در ایام محرم کلیدی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۶۰

با توجه به این‌که نیروهای ارتش عراق در شمال و غرب درگیر مبارزه با تروریست‌ها هستند، استفاده از نیروهای بسیج مردمی که برای تامین امنیت بغداد نیز حضور داشتند در این امر مفید و موثر خواهند بود و طبیعتاَ اگر آموزش صحیح و کارآمد به این نیروها ارائه شود به طبع می‌توان در مقابله با تهدیدها گام موثری را برداشت.

با نزدیک شدن به ایام عاشورا و تاسوعا، محتمل بودن تهدیدهای تروریستی یکی از دغدغه‌های نیروهای امنیتی و ارتش عراق محسوب می‌شود که البته با حضور نیروهای بسیج مردمی این تهدیدها تا سطح مطلوبی قابل خنثی‌سازی است.

«هادی معصومی زارع» کارشناس مسائل خاورمیانه و جهان عرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد: تهدیدهای امنیتی تنها منحصر به ماه محرم سال جاری نیست بلکه تهدید جدی‌تر در این زمینه در روز اربعین در کربلا و نجف وجود دارد چراکه میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در روز اربعین به ویژه در کربلا و نجف حضور خواهند داشت که به مراتب جمعیت حاضر در این روز بیشتر و انبوه‌تر خواهند بود به همین دلیل تدابیر امنیتی در این ایام می‌بایست گسترده‌تر باشد بنابراین با حضور داعش این تهدیدها شیب تندتری را به خود خواهد گرفت.

وی با اشاره به درگیری‌های میان ارتش عراق و عناصر داعش در مناطق شمالی عراق گفت: نیروهای امنیتی که در جنوب و اماکن مذهبی حضور داشتند برای مقابله با عناصر داعش به شمال این کشور مانند استان‌های «الانبار» و «صلاح‌الدین» اعزام شده‌اند و همین موضوع می‌تواند خلاء امنیتی در مناطق و اماکن مقدسه ایجاد کند.


معصومی زارع در ادامه تصریح کرد که دو نقطه بسیار مهم در کشور عراق در این ایام حائز اهمیت است: نخستین نقطه منطقه جرف الصخر است که میان بغداد و کربلا واقع شده و به نوعی کانال ورود زائران از بغداد به کربلا محسوب می‌شود.
دومین نقطه کمربندی بغداد است و زمانی که زائران وارد این نقطه می‌شوند، می توانند هدف حمله جدی قرار بگیرند بنابراین این دو نقطه از اهمیت خاصی در مقابله و خنثی‌سازی تهدیدات تروریستی برخوردار هستند به طوری که در چند روز گذشته پاک‌سازی منطقه جرف الصخره آغاز شد و قسمتی از این مناطق پاک‌سازی شده و علت اصلی آن هم پیش رو بودن تاسوعا و عاشورا و همچنین ایام اربعین است.


وی با تاکید بر حضور نیروهای بسیج مردمی در خنثی‌سازی تهدیدهای تروریستی پیش رو گفت: در شهر نجف و به خصوص سامرا باید تدابیر امنیتی بیش از پیش تشدید شود و در کاظمین و مناطق منتهی به آنجا نیز باید نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی مستقر شوند و با توجه به این‌که نیروهای ارتش عراق در شمال و غرب درگیر مبارزه با تروریست‌ها هستند، استفاده از نیروهای بسیج مردمی که برای تامین امنیت بغداد نیز حضور داشتند در این امر مفید و موثر خواهند بود و طبیعتاَ اگر آموزش صحیح و کارآمد به این نیروها ارائه شود به طبع می‌توان در مقابله با تهدیدها گام موثری را برداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز