خبرگزاری کار ایران

۸ غیرنظامی در حمله هوایی ائتلاف ضدداعش در سوریه کشته شدند

کد خبر : ۲۰۷۴۳۱

در نخستین حمله هوایی علیه مواضع داعش در سوریه هشت غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

گزارش‌ها حاکی از کشته شدن هشت غیرنظامی در جریان حمله هوایی ائتلاف ضدداعش به سوریه است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در نخستین حمله هوایی علیه مواضع داعش در سوریه هشت غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

ژنرال «جان کربی» سخنگوی پنتاگون، شامگاه دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای از این حمله هوایی خبر داد و اعلام کرد که در این حمله از جت‌های بمب‌افکن و موشک‌های تاماهاوک(کروز) استفاده شده است.

کربی بدون ذکر جزئیات گفت: «آمریکا به همراه متحدانش به مواضع داعش در سوریه حمله کردند.»

اسامی کشورهای مشارکت کننده در این حمله هوایی هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما حضور جنگنده‌های چند کشور عربی هم در این عملیات تایید شده است.

چند روز پیش، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در عربستان سعودی و با حضور «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به ائتلاف علیه داعش پیوستند.

این حمله نخستین اقدام نظامی آمریکا در سوریه پس از سخنان «باراک اوباما» رییس‌جمهوری این کشور بود که اعلام کرد برای مقابله و نابودی داعش اقدام خواهد کرد.

پنتاگون جزئیات این حمله را به دلایل نظامی اعلام نکرده است اما گزارشگران می‌گویند که این حمله که با استفاده از چندین جت جنگنده و با مشارکت چند کشور مشارکت کننده در ائتلاف ضد داعش شکل گرفته، در مقیاسی وسیع بوده است.

آمریکا تا به امروز حدود ۱۹۰ حمله هوایی در عراق علیه مواضع داعش انجام داده است اما این حمله نخستین از نوع خود در خاک سوریه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز