خبرگزاری کار ایران

جدایی‌طلبان اوکراین ۱۲۰۰ اسیر را آزاد کردند

کد خبر : ۲۰۲۹۳۱

این افراد در پی آتش‌بس روز جمعه که شامل مبادله زندانیان بود، آزاد شدند.

«پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که جدایی‌طلبان هوادار روسیه هزار و ۲۰۰ اسیر را آزاد کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، پوروشنکو گفت که این افراد در پی آتش‌بس روز جمعه که شامل مبادله زندانیان بود، آزاد شدند.

وی در جریان دیداری از شهر استراتژیک «ماریوپول» در جنوب شرقی اوکراین که در روزهای اخیر هدف گلوله‌باران جدایی‌طلبان قرار گرفته است، صحبت می‌کرد.

وی ورود خود به ماریوپول را با این پیام در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: «ماریوپول بخشی از اوکراین است. ما این سرزمین را تسلیم هیچ کس نمی‌کنیم.»

در همین حال، اعضای اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو که قرار است در روزهای آینده به اجرا گذاشته شود، موافقت کرده‌اند.

«هرمان ون رومپوی» رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت که این تدابیر با هدف «تغییر رفتار روسیه که با اقداماتش باعثبی‌ثباتی در شرق اوکراین می‌شود» صورت می‌گیرد.

اتحادیه اروپا با ۲۸ عضو عمدا زمان اجرایی شدن این تحریم‌ها را ابهام گذاشته است تا زمان ارزیابی اجرای آتش‌بس را داشته باشد.

بخش گاز روسیه در معرض تحریم‌های جدید اروپا نیست، با این حال نام شرکت‌های عمده دولتی مثل «روسنفت» که پیش از این هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بود، در این فهرست وارد شده است.

روسیه اخطار داده که در صورت اعمال تحریم های تازه اروپا می تواند پروازهای بین‌المللی در آسمان این کشور را منع کند.

دیپلمات‌ها می گویند که مجموعه تازه تحریمی همچنین شرکت نفتی «ترانسنفت» و واحد نفتی شرکت دولتی «گازپروم» را هم شامل می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز