خبرگزاری کار ایران

مقام‌های مسکو:

سربازان روس به طور اتفاقی وارد اوکراین شده بودند

کد خبر : ۱۹۹۰۲۰

سربازان واقعا در یک واحد گشت مرزی روسیه و اوکراین شرکت داشتند که به طور اتفاقی در محلی که علامت‌گذاری نشده بود، از مرز گذشته‌اند و تا جایی که می‌دانیم، در زمان بازداشت توسط نیروهای اوکراینی مقاومتی نشان نداده‌اند.

مقام‌های مسکو اعلام کردند که گروهی از پرسنل نظامی این کشور که در شرق اوکراین بازداشت شده‌‌اند، اشتباها از مرز بین دو کشور عبور کرده بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، آژانس خبری روسی «آر‌آی‌ای نووستی» به نقل از یک منبع در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «سربازان واقعا در یک واحد گشت مرزی روسیه و اوکراین شرکت داشتند که به طور اتفاقی در محلی که علامت‌گذاری نشده بود، از مرز گذشته‌اند و تا جایی که می‌دانیم، در زمان بازداشت توسط نیروهای اوکراینی مقاومتی نشان نداده‌اند.»

یک کانال تلویزیونی اوکراین که مصاحبه با چتربازان را پخش کرد، اعلام کرده است که آنها از هنگ ۳۳۱ ام لشکر ۹۸ ام هوابرد «سویرسک» هستند.

تنش‌های بین اوکراین و روسیه زمانی تشدید شد که جدائی‌طلبان هوادار روسیه شبه جزیره کریمه را از این کشور جدا کرده و بعد در شرق اوکراین اعلام خودمختاری کردند.

مقام‌های اوکراین روز گذشته خبرداده بودند که ۱۰ چترباز روس را بازداشت کرده و چند مصاحبه ویدیویی با بعضی از آنها منتشر کرده بود.

از یکی از آنها نقل قول شده است که گفته «این جنگ، جنگ ما نیست.»

این واقعه قبل از دیدار کلیدی بین روسای جمهور اوکراین و روسیه اتفاق افتاده است.

اوکراین روسیه را به حمایت از جدائی‌طلبان متهم می‌کند.

تابحال بیش از دو هزار نفر در درگیری‌های اوکراین کشته شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز