خبرگزاری کار ایران

ارتش اوکراین:

جدایی‌طلبان هوادار روسیه آوارگان «لوهانسک» را کشته‌اند

کد خبر : ۱۹۶۴۲۳

سخنگوی ارتش اوکراین اعلام کرد که شبه نظامیانی که توسط روسیه مسلح شده‌اند، با خمپاره و راکت به کاروان آوراگان حمله کرده‌اند. چندین نفر از جمله زنان و کودکان در اثر این حمله کشته شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به کاروانی از آوارگان که از جنگ در لوهانسک در شرق اوکراین فرار می‌کردند، راکت و خمپاره شلیک شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، هنوز جزییات دقیق این حمله معلوم نیست و کسی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است ولی اوکراین جدایی‌طلبان هوادار روسیه را عامل آن معرفی کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از رسانه‌های نزدیک به جدایی‌طلبان اوکراینی از تبادل آتش سنگین توپخانه در منطقه خبر داده است.

لوهانسک در شرق اوکراین هنوز در کنترل جدایی طلبان است.

«اندری لیسنکو» سخنگوی ارتش اوکراین اعلام کرد که شبه نظامیانی که توسط روسیه مسلح شده‌اند، با خمپاره و راکت به کاروان آوراگان حمله کرده‌اند. چندین نفر از جمله زنان و کودکان در اثر این حمله کشته شده‌اند.

سخنگوی جمهوری خودخوانده دونتسک این گفته ها را رد کرده است.

«آندری پورگین» گفته است که نیروهای نظامی اوکراین خودشان به صورت پیوسته با هواپیما به این کاروان حمله کردند و مثل ماه‌های گذشته غیر نظامیان بیشتری را کشتند.

خشونت‌ها در لوهانسک در حالی ادامه دارد که غیرنظامیان از کمبود آب، غذا و نبود برق رنج می‌برند. نیروهای ارتش اوکراین اطراف شهر را به محاصره خود در آورده‌اند.

پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، گفته بود که بعد از گفت‌وگوها در برلین، توافق جامعی درباره انتقال کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان در شرق اوکراین صورت گرفته است.

وی افزود که هنوز توافقی برای یک آتش‌بس صورت نگرفته است.

وزیر خارجه روسیه بعد از گفت‌وگوهای یکشنبه با وزرای خارجه اوکراین، آلمان و فرانسه در برلین صحبت می‌کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز