خبرگزاری کار ایران

برای گفت‌وگو درباره تحولات غزه؛

امیر قطر غیرمنتظره به عربستان سفر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۷۹۹

امیر قطر با پادشاه عربستان سعودی دیدار و درباره تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در درگیری‌هایی که بیش از دو هفته است ادامه دارد، گفت‌وگو کرد.

امیر قطر در سفری غیرمنتظره و برای نخستین بار از تشدید اختلاف‌‌ها میان کشورهای عرب خلیج‌فارس، شامگاه سه‌شنبه به عربستان سعودی رفت تا با مقام‌های این کشور درباره آتش‌بس میان اسرائیل و حماس گفت‌وگو کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، با «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی دیدار و درباره تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در درگیری‌هایی که بیش از دو هفته است ادامه دارد، گفت‌وگو کرد.

یک مقام ارشد سعودی به آسوشیتدپرس گفته است که در این دیدار، «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد و «مقرن بن عبدالعزیر آل سعود» معاون ولیعهد، نیز حضور داشته‌اند.

«بندر بن سلطان» مشاور اطلاعاتی ملک عبدالله و امیر متعب، فرزند پادشاه نیز از دیگر افرادی بودند که به جلسه گفت‌وگو با شیخ تمیم رفته‌اند.

یک مقام در دوحه نیز به خبرگزاری رویترز گفته است دیدار دو طرف بیش از هر چیز با هدف یافتن راه‌حلی برای آتش‌بس در غزه انجام می‌شود.

این دیدار در جده و در حالی برگزار شد که تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا کنون ۶۴۲ شهید و بیش از چهار زخمی بر جای گذاشته است.

از این میان، تعداد چشمگیری زن و کودک هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز