خبرگزاری کار ایران

مقام‌های کره‌شمالی:

ورود ناو هواپیمابر آمریکا به سواحل کره‌جنوبی اقدامی «گستاخانه» بود

کد خبر : ۱۸۵۳۰۶

سخنگوی بخش سیاست‌گذاری کمیسیون دفاع ملی کره‌شمالی گفت که ورود و پهلوگیری ناو هواپیمابر آمریکا به سواحل کره‌جنوبی، «دیپلماسی زور و تفنگ» در قرن اخیر و مغایر با اقدام‌های پیونگ‌یانگ است.

کره‌شمالی امروز – شنبه – حضور ناو هواپیمابر آمریکا در سواحل کره‌جنوبی را محکوم کرده و آن را اقدامی «گستاخانه» برای تهاجم خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی بخش سیاست‌گذاری کمیسیون دفاع ملی کره‌شمالی گفت که ورود و پهلوگیری ناو هواپیمابر آمریکا به سواحل کره‌جنوبی، «دیپلماسی زور و تفنگ» در قرن اخیر و مغایر با اقدام‌های پیونگ‌یانگ است.

وی افزود که آمریکا باید به خوبی این مساله را بداند که هر چه تهدید‌های خود علیه کره‌شمالی را تشدید کند، پیونگ‌یانگ تلاش بیشتری برای تقویت برنامه هسته‌ای خود انجام خواهد داد.

به گفته این مقام کره‌شمالی، برگزاری این تمرین‌های نظامی بعد از پیشنهادهای آشتی‌جویانه کره‌شمالی، چالشی آشکار علیه تلاش‌های این کشور است.

در ادامه آمده است: «هر زمان که نشانه‌ای از کاهش تنش بین دو کره ایجاد می‌شود، آمریکا با اقدام‌های مداخله‌جویانه خود مانع به نتیجه رسیدن این روند می‌شود.»

بر اساس این گزارش، ناو هواپیمابر «یواس‌اس جورج واشنگتن» روز گذشته برای انجام تمرین‌های مشترک نظامی وارد بندر «بوسان» کره‌جنوبی شد.

این تمرین‌های نظامی از ۱۶ تا ۲۱ ماه جولای به عنوان بخشی از رزمایش نظامی مشترک دو کشور برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز