خبرگزاری کار ایران

حمله انتحاری علیه تماشاگران فوتبال در نیجریه

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۸۱۱

دولت نیجریه از شهروندان خواسته بود تا برای تماشای مسابقات جام جهانی‌ - که خود نیجریه نیز در آن شرکت دارد و با ایران هم‌گروه است - در یک محل تجمع نکنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وقوع انفجار انتحاری در نیجریه در محلی که گروهی از شهروندان برای تماشای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ جمع شده بودند، چندین قربانی بر جای گذاشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، این انفجار در شهر «داماتورو» رخ داد و مسئولان پزشکی این شهر زخمی شدن تعدادی از شهروندان را تایید کرده‌اند.

به گفته این منابع، به دلیل آن‌که گروهی از مجروحان در شرایط وخیمی هستند، احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

برخی منابع از وقوع انفجار دوم نیز خبر داده‌اند. این بمب در یک سه‌چرخه مسافرکش جاسازی شده بود.

شاهدان عینی گفته‌اند که سه‌چرخه زمان آغاز بازی برزیل و مکزیک، به سمت تماشاگران رانده شده و منفجر شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس در حال گردآوری اطلاعات هستند.

دولت نیجریه از شهروندان خواسته بود تا برای تماشای مسابقات جام جهانی - که خود نیجریه نیز در آن شرکت دارد و با ایران هم‌گروه است - در یک محل تجمع نکنند.

هنوز کسی مسئولیت انفجار را بر عهده نگرفته است اما شبه‌نظامیان گروه افراطی بوکوحرام که طی ماه‌های گذشته حملات خود در نیجریه را تشدید کرده‌اند، مظنون اصلی به شمار می‌روند.

در هفته‌های گذشته نیز دو انفجار دیگر در نیجریه جان حداقل ۴۰ نفر را گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز