خبرگزاری کار ایران

تسلط کامل داعش بر موصل و لشکرکشی به استان صلاح‌الدین؛

رئیس پارلمان عراق: اشغال نینوا تهدیدی برای تمامی خاورمیانه است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۲۰۵

النجیفی با تاکید بر این‌که عناصر داعش به سلاح‌های سنگین مجهز هستند، گفت که ردپای کمک‌های خارجی به این شبه‌نظامیان برای به آشوب کشاندن عراق کاملا مشهود است.

«اسامه النجیفی» رئیس پارلمان عراق با اشاره به حمله عناصر گروه تروریستی داعش، از تمامی نهادهای کشوری، نیروهای مردمی و قبیله‌ای خواست در مقابله با این شبه‌نظامیان به ارتش کمک کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، النجیفی با تاکید بر این‌که عناصر داعش به سلاح‌های سنگین مجهز هستند، گفت که ردپای کمک‌های خارجی به این شبه‌نظامیان برای به آشوب کشاندن عراق کاملا مشهود است.

وی افزود که دولت هنوز از پارلمان نخواسته است که در کشور وضعیت فوق العاده اعلام شود.

النجیفی تاکید کرد که مبارزه با تروریسم مستلزم تلاش‌های بین‌المللی است.

رئیس پارلمان عراق همچنین گفت که صدها خانوار آواره شده و در حال ترک موصل هستند.

این مقام عراقی تاکید کرد که عدم مقابله قاطع با شبه‌نظامیان داعش، باعثگسترش بحران شده و تهدیدی برای کشورهای همسایه به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، نیروهای داعش پس از کنترل فرودگاه بین‌المللی موصل و انبارهای سلاح، به طور کامل بر شهر موصل مسلط شده و در خیابان‌های این شهر مستقر هستند.

عناصر داعش همچنین به ساختمان استانداری نینوا حمله کرده و آن را تصرف کردند و پس از آن نیروهای خود را در بخش‌های شرقی و غربی موصل مستقر کردند.

«اصیل النجیفی» فرماندار موصل پس از این حمله، در ساختمان مقر دولت استانی حبس شد اما موفق شد هنگام حمله متقابل نیروهای پلیس عراق از این ساختمان فرار کند.

شبه‌نظامیان داعش همچنین هزار و ۴۰۰ زندانی را از زندان‌های موصل فراری دادند.

استاندار نینوا اعلام کرد که نیروهای ارتش عراق و فرماندهان به دنبال تسلط کامل داعش بر موصل، از این شهر عقب‌نشینی کرده‌اند.

وی افزود که نیروهای پیشمرگ کردستان وابسته به استان نینوا در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

شبه‌نظامیان داعش همچنین پس از تصرف کامل شهر «موصل»، به استان «صلاح‌الدین» حمله کرده و کنترل برخی مناطق آن را به دست گرفتند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین اعلام کرد که شبه‌نظامیان داعش پس از حمله به استان صلاح‌الدین، کنترل دو روستا در منطقه «الشرقاط» در ۱۲۰ کیلومتری شمال تکریت را به دست گرفتند.

وی افزود که عناصر داعش در روستاهای «هیجا» و «العیفه» در بخش‌های شرقی و غربی منطقه «الشرقاط» مستقر شدند.

به گزارش شبکه العالم، عناصر مسلح در روستای «کنعوص» نزدیک منطقه الشرقاط نیز با نیروهای امنیتی عراقی درگیر شدند و یک مرکز پلیس را به آتش کشیدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز