خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی روسیه از افزایش بی‌سابقه فعالیت نظامی غرب در مرزهای این کشور

کد خبر : ۱۶۳۹۶۶

منابع خبری روسیه گزارش دادند که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور، از اعزام واحدهای نظامی آمریکا به کشورهای همسایه روسیه انتقاد کرده است.

روسیه از افزایش حضور نظامی غرب در نزدیکی مرزهای خود ابراز ناخرسندی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ منابع خبری روسیه گزارش دادند که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور، از اعزام واحدهای نظامی آمریکا به کشورهای همسایه روسیه انتقاد کرده است.

هفته گذشته گزارش شد که به دلیل افزایش تنش در اوکراین، وزارت دفاع آمریکا به منظور «اطمینان‌بخشی» به کشورهای همسایه روسیه، اقدام به اعزام واحدهای نظامی جدید به لهستان، لتوانی، لیتونی و استونی کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، ژنرال شویگو در تماس تلفنی با «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا، از «افزایش بی‌سابقه فعالیت نظامی آمریکا و ناتو» در مرزهای روسیه سخن گفته و آن را نگران‌کننده خوانده است.

بحران سیاسی اوکراین که با اقدام پارلمان این کشور به برکناری رئیس‌جمهوری طرفدار روسیه شدت گرفته بود، به تسلط شبه نظامیان طرفدار روسیه بر شبه جزیره کریمه منجر شد و زمینه جدایی این بخش از خاک اوکراین و انضمام آن به روسیه را فراهم کرد.

در پی جدایی کریمه، گروه‌های مسلح طرفدار روسیه بخش‌هایی از شرق اوکراین را هم در تسلط خود گرفته و خواستار کناره‌گیری دولت مرکزی اوکراین یا جدایی از این کشور و الحاق به روسیه شده‌اند. همزمان، ارتش روسیه نیز اقدام به برگزاری مانور نظامی در نزدیکی مرز اوکراین کرده است.

وزیر دفاع روسیه نگران «افزایش بی‌سابقه» حضور نظامی غرب در مرزهای این کشور است.

این وضعیت باعثنگرانی برخی از متحدان و جمهوری‌های سابق اتحاد شوروی شده که سیاست متمایل به غرب را در پیش گرفته‌اند.

وزیر دفاع روسیه در گفتگو با چاک هیگل همچنین گفته که لازم است در جریان بحران اوکراین، دولت آمریکا از تشدید «جنگ تبلیغاتی» علیه روسیه خودداری کند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزوده که ژنرال شویگو در پاسخ به نگرانی آمریکایی‌ها از نیات این کشور، اطمینان داده است که روسیه در صدد اشغال خاک اوکراین نیست.

وزیر دفاع آمریکا با بحرانی خواندن وضعیت اوکراین، گفته است که «ادامه سیاست تهاجمی علیه اوکراین» باعثانزوای بیشتر و افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی بر روسیه خواهد شد.

آهیگل همچنین از روسیه خواسته است تا برای آزادی بازرسان اعزامی سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین اقدام کند. این بازرسان توسط شبه‌نظامیان طرفدار روسیه ربوده شده‌اند.

در خبری دیگر در همین زمینه، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس، اعلام کرده است که هفته آینده از اوکراین، گرجستان و مولداوی دیدن خواهد کرد. وی افزوده است که هدف از این سفر، نشان دادن حمایت انگلیس از اوکراین و سایر کشورهای طرفدار همکاری با اتحادیه اروپا است.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا به منظور وادار کردن روسیه به تغییر سیاست خود نسبت به اوکراین، روسیه را هدف تحریم های جدید قرار داده‌اند.

ایالات متحده هفت مقام و ۱۷شرکت روسی را که گفته می‌شود به نزدیکان رئیس جمهوری روسیه تعلق دارند تحریم کرده و اتحادیه اروپا نیز ۱۵ شهروند دیگر روسیه را به فهرست افراد تحت تحریم این اتحادیه افزوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز