خبرگزاری کار ایران

زیگرید کاگ:

سوریه ۹۲ درصد سلاح‌های شیمیایی را به خارج از کشور منتقل کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۲۸

هشت درصد از سلاح‌های شیمیایی سوریه در مکان‌هایی است که امکان دستیابی یا انتقال آنها به علت ناامنی وجود ندارد.

رئیس هیئت مشترک سازمان ملل و سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که سوریه ۹۲ درصد از سلاح‌های شیمیایی خود را به خارج از این کشور منتقل کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «زیگرید کاگ» در کنفرانسی مطبوعاتی در دمشق تاکید کرد که سوریه ۹۲ درصد از سلاح‌های شیمیایی خود را برای نابودی به خارج از کشور منتقل کرد.

کاگ افزود که سلاح‌های شیمیایی سوریه با ۱۸ محموله و توسط کاروان‌هایی به خارج منتقل شد که چندین بار هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت.

وی تصریح کرد که دولت سوریه از زمان پیوستن به سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی با این سازمان بین‌المللی همکاری کامل کرده است.

کاگ در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که هشت درصد از سلاح‌های شیمیایی سوریه در مکان‌هایی است که به علت ناامنی امکان دستیابی یا انتقال آنها وجود ندارد.

رئیس هیئت مشترک سازمان ملل و سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی نسبت به دستیابی گروه‌های مسلح به سلاح‌های شیمیایی باقی‌مانده در سوریه ابراز نگرانی کرده و از دولت سوریه خواست هر چه سریع‌تر این سلاح‌ها را به خارج منتقل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز