خبرگزاری کار ایران

باراک اوباما:

آمریکا تصمیمی برای مداخله نظامی در اوکراین ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۸۹۲

اوباما که با شبکه تلویزیونی «کی‌ان‌اس‌دی» گفت‌وگو می‌کرد٬ با تاکید بر این‌که آمریکا وارد عملیات نظامی در اوکراین نمی‌شود٬ گفت که تمامی منابع دیپلماتیک را به کار می‌گیریم تا از تشکیل یک هم‌بستگی قوی بین‌المللی مطمئن شویم.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا احتمال مداخله نظامی در اوکراین را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز٬ اوباما که با شبکه تلویزیونی «کی‌ان‌اس‌دی» گفت‌وگو می‌کرد٬ با تاکید بر این‌که آمریکا وارد عملیات نظامی در اوکراین نمی‌شود٬ گفت که تمامی منابع دیپلماتیک را به کار می‌گیریم تا از تشکیل یک هم‌بستگی قوی بین‌المللی مطمئن شویم.

اوباما افزود که نیازی به راه انداختن یک جنگ واقعی با روسیه نیست.

وی ادامه داد: «اوکراینی‌ها آن را نمی‌خواهند، هیچ‌کس آن را نمی‌خواهد. ولی آنچه ما می‌توانیم انجام دهیم حمایت از اصول و حمایت از مردم اوکراین است. راه بهتری وجود دارد، ولی من فکر می‌کنم که حتی اوکراینی‌ها هم درک می‌کنند که برای ما کنشی نظامی با روسیه گزینه‌ای مناسب نیست و برای اوکراینی‌ها هم خوب نخواهد بود.»

اوباما در عین حال به تحریم‌ها علیه روسیه اشاره کرده و در بخشی از مصاحبه خود گفت: «ما پیامی روشن برای رییس‌جمهوری روسیه فرستاده‌ایم که احتمالا کارهای بیشتری در روزهای آینده خواهیم کرد و در نهایت اگر ادامه این روند را ببینیم، با همراهی هم‌پیمانان اروپایی خود، شما شاهد کنش‌های اقتصادی درهم‌گسیخته بیشتری خواهید بود که تاثیری قابل توجه بر اقتصاد روسیه می‌گذارد».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز