خبرگزاری کار ایران

مجله اسپکتیتور:

ماکرون با یک فاجعه واقعی مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۹۳۵

تحلیلگر سیاسی غرب وضعیت امراطوری فرانسه را در آستانه انفجار توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، مجله اسپکتیتور گزارشی را از «جاناتان میلر»، نویسنده و تحلیلگر سیاسی غرب درباره آشفتگی و وضعیت اسفناکی که دولت‌های خارجی فرانسه تجربه کرده‌اند، منتشر و تاکید کرد که فروپاشی تدریجی امپراتوری استعماری فرانسه در دوران ریاست جمهوری «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور این کشور آغاز شده است. 

میلر در این گزارش گفت: «ماکرون در سفر خارجی خود طی این هفته به استان مایوت در کالدونیای جدید در اقیانوس آرام تلاش کرد نقش امپراتور را بازی کند، اما امپراطوری او در برابر چشمان همه در حال فروپاشی است».

وی تاکید کرد: «حتی رئیس‌جمهور فرانسه که همیشه خوش‌بین بوده است، نمی‌تواند وضعیت فاجعه‌بار جزیره مایوت را که در پی ناآرامی‌ها و جنایت‌های گسترده ویران شده است، نادیده بگیرد».

این تحللیگر سیاسی هشدار داد که کالدونیای جدید نیز به نوبه خود در آستانه جنگ داخلی قرار دارد، زیرا سایر نقاط خارج از کشور از جمله «پلی‌نزی»، «رئونیون»، «گویان» فرانسه و برخی مناطق دیگر نیز وضعیت مشابهی دارند.

میلر گفت: «این مناطق به گودالی بی‌پایان تبدیل شده‌اند که فقط بودجه دولت فرانسه را می‌مکد».

وی در پایان گفت: «همه غیر از فرانسوی‌ها به خوبی می‌دانند که پایان امپراطوری باقی مانده از فرانسه سرانجام فرا می‌رسد».

وی افزود که کالدونیای جدید برای فرانسه از اهمیت استراتژیک برخوردار است زیرا به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز