خبرگزاری کار ایران

انتقاد زلنسکی از عملکرد متفاوت ناتو در قبال اوکراین و اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۷۳۸

رئیس‌جمهور اوکراین از متحدان غربی خود به دلیل عدم حمایت کافی از کی‌یف در مقایسه با اسرائیل انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه پی‌بی‌اس نیوز، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین، متحدان غربی خود را به دلیل از دست دادن نیروگاه حرارتی تریپولسکی به دلیل عدم ارائه سیستم های دفاع هوایی کافی برای کی‌یف مقصر دانست و در همین زمینه به مقایسه عملکرد ناتو در قبال اوکراین و اسرائیل پرداخت.

زلنسکی گفت: «من یک مثال بسیار ساده برای شما بیان می‌کنم: ۱۱ موشک به سمت نیروگاه حرارتی تریپولسکی که که منبع انرژی حرارتی برای منطقه کی‌یف است، شلیک شد که ما ۷ موشک را ساقط کردیم، اما ۴ موشک دیگر به نیروگاه اصابت کرد.  موشک‌های ما تمام شده است، در حالی که برخی از متحدان ما می‌گویند که نمی‌توانند این یا آن سلاح را تهیه کنند».

وی درباره حضور نیروهای ناتو در خاک اوکراین گفت: «‌آنها نمی‌توانند با نیروهای مشخصی در اوکراین حضور داشته باشند، زیرا این طور دیده می‌شود که اوکراین ناتو را به جنگ می‌کشد، من می‌خواهم پس از حمله ایران به اسرائیل این سوال را بپرسم: آیا اسرائیل بخشی از ناتو است یا خیر. اسرائیل عضو ناتو نبود اما شما به آن کمک کردید».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز