خبرگزاری کار ایران

مذاکرات دولت پاکستان و طالبان به تعلیق در آمد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۹۴

شاخه طالبان پاکستان در منطقه «مهمند»، یکی از مناطق قبیله‌ای در مرزهای پاکستان با افغانستان، اعلام کرد که سربازانی که در ژوئن ۲۰۱۰ ربوده بود را در واکنش به اعدام برخی از عناصر طالبان توسط دولت، کشته است

در پی کشته شدن ۲۳ سرباز ارتش پاکستان، مذاکرات میان اسلام‌آباد و طالبان به تعلیق درآمد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه دارالخلیج، دولت پاکستان مذاکرات صلح با طالبان این کشور را در پی اعدام ۲۳ سرباز گارد مرزی به تعلیق درآورد.

هیئت مذاکره‌کننده دولت پاکستان مذاکرات با طالبان را روز گذشته پس از آن لغو کرد که این گروه مسئولیت کشتن ۲۳ سرباز گارد مرزی را در شمال غرب پاکستان به عهده گرفت.

قرار بود روز گذشته - دوشنبه - هیئت‌های مذاکره کننده دولت و گروه طالبان، مذاکرات برای پایان دادن به شش سال شورش این گروه و کشته شدن بیش از شش هزار نفر را از سر بگیرند.

در همین حال، شاخه طالبان پاکستان در منطقه «مهمند»، یکی از مناطق قبیله‌ای در مرزهای پاکستان با افغانستان، اعلام کرد که سربازانی که در ژوئن ۲۰۱۰ ربوده بود را در واکنش به اعدام برخی از عناصر طالبان توسط دولت، کشته است.

در تحولی دیگر، «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز قتل سربازان پاکستانی را به شدت محکوم و تاکید کرد که این اقدام بر مذاکرات صلح با طالبان تاثیر منفی می‌گذارد؛ مذاکراتی که به مرحله سازنده رسیده بود.

شریف تاکید کرد که اسلام‌آباد در برابر این کشتار سکوت نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز