خبرگزاری کار ایران

اکسیوس گزارش داد:

حماس بازگشت فلسطینی‌ها به خانه‌هایشان در شمال نوار غزه را اولویت اصلی می‌داند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۱۵۰

منابع آگاه اعلام کردند که ‌حماس در مذاکرات جاری برای آتش‌بس و آزادی اسرا‌، بازگشت فلسطینی‌ها به خانه‌هایشان در شمال نوار غزه را اولویت اصلی می‌داند.

به گزارش ایلنا به نقل از اکسیوس، منابع آگاه اعلام کردند که ‌حماس در مذاکرات جاری برای آتش‌بس و آزادی اسرا‌، بازگشت فلسطینی‌ها به خانه‌هایشان در شمال نوار غزه را اولویت اصلی می‌داند.

این پایگاه به نقل از یک مقام در رژیم صهیونیستی و یک منبع آگاه گزارش داد که میانجی‌های مصری و قطری در جریان مذاکرات هفته گذشته به رژیم صهیونیستی اطلاع دادند که حماس «آماده است با کاهش تعداد فلسطینی‌هایی که از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند موافقت کند و در ازای آن تعداد بیشتری از غیرنظامیان برای بازگشت به خانه‌های خود در شمال نوار غزه مجوز دریافت کنند».

این مقام صهیونیست که ‌نام وی را فاش نکرده، گفت که در جریان مذاکرات غیرمستقیم هفته گذشته در دوحه، به میانجی‌ها اطلاع داد که بازگشت فلسطینی‌ها به شمال غزه اولویت اصلی حماس در مذاکرات است؛ موضوعی که «میانجی‌های مصری و قطری از اهمیت آن برای حماس شگفت‌زده شدند».

این مقام آگاه افزود که حماس این موضوع بازگشت را به عنوان یک موضوع بشردوستانه معرفی می‌کند. وی در عین حال خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی این موضوع را «مسئله‌ای سیاسی» می‌داند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز