خبرگزاری کار ایران

دعوت زلنسکی از رهبران لهستان برای دیدار در خصوص مناقشه غلات

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۳۰۵

رئیس‌جمهوری اوکراین از نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری لهستان دعوت کرده است تا برای حل و فصل مناقشه غلات، در مرز دو کشور دیدار کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین از «دونالد تاسک» نخست‌وزیر و «آندری دودا» رئیس‌جمهوری لهستان دعوت کرده است تا برای حل و فصل مناقشه غلات، در مرز دو کشور دیدار کنند.

وی در حساب خود در شبکه «ایکس» نوشت: «می‌خواهم جامعه لهستان را خطاب قرار دهم و به نیابت از اوکراین از همه کسانی که بین مسائل سیاسی و مسائل مهم امنیت ملی تمایز قائل هستند، تشکر کنم».

زلنسکی همچنین از کمیسیون اروپا خواست نماینده‌ای برای شرکت در این نشست اعزام کند.

وی ادامه داد: «ما به اندازه کافی حضور مسکو در سرزمین‌های خود را تحمل کرده‌ایم. ما به اندازه کافی سوءتفاهم داشته‌ایم. نباید یکدیگر را تحقیر کنیم، نباید کشاورزان اوکراینی و لهستانی را تحقیر کنیم. ما به وحدت نیاز داریم».

بر اساس این گزارش، کشاورزان در لهستان مسیرهای دسترسی به گذرگاه‌های مرزی با اوکراین را مسدود کرده‌ و تأکید کرده‌اند که به تظاهرات خود که از ۹ فوریه آغاز شده است، به مدت ۳۰ روز ادامه می‌دهند.

اقدام‌های مشابهی در بسیاری از کشورها از جمله فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، رومانی، یونان، آلمان و هلند صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز