خبرگزاری کار ایران

آسیا تایمز: سفر نولاند به کی‌یف برای جلوگیری از کودتا علیه زلنسکی بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۳۹۹

روزنامه آسیا تایمز سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به اوکراین را تلاشی برای جلوگیری از وقوع کودتا علیه رئیس‌جمهور این کشور توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه آسیا تایمز نوشت که «ویکتوریا نولاند»، معاون وزیر خارجه آمریکا اخیرا برای جلوگیری از وقوع کودتای نظامی علیه رژیم «ولودیمیر زلنسکی» به کی‌یف سفر کرد.

این روزنامه نوشت: «چرا نولاند شتابان به کی‌یف رفت؟ می‌توان گفت که کاخ سفید از او خواست تا در صورت بدتر شدن اوضاع در کی یف، فورا به آنجا برود. به نظر می رسد که آنها واقعا می ترسیدند که والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین بتواند ارتش را مستقر و از آن علیه زلنسکی استفاده کند». 

طبق این گزارش، مأموریت نولاند آرام کردن زالوژنی بود که زلنسکی قصد داشت او را به دلیل ناکامی‌هایش در میدان نبرد برکنار کند.

«کنستانتین گاوریلوف»، رئیس هیئت روس در مذاکرات وین درباره امنیت نظامی و کنترل تسلیحات پیشتر اعلام کرده بود که هدف نولاند از سفر به کی‌یف ارزیابی وضعیت متشنج بین زلنسکی و زالوژنی و ارائه توصیه‌هایی در این زمینه بوده است.

نولاند چهارشنبه گذشته از کی‌یف بازدید و با رهبران اوکراینی و نمایندگان جامع مدنی در این کشور دیدار کرد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز