خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۳۳۹

بیانیه بایدن درباره حملات آمریکا به عراق و سوریه، استفاده آمریکا از بمب‌افکن‌های بی‌-۱ نیروی هوایی در حمله به عراق و سوریه و ۲۸ شهید و زخمی در حمله آمریکا به مناطق مرزی سوریه و عراق از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری آمریکا در مراسم استقبال از پیکرهای سه سرباز ذخیره ارتش که در حمله پهپادی اخیر در اردن کشته شدند، حاضر شد.

- آمریکا به طور رسمی آغاز واکنش نظامی خود به حمله پهپادی اخیر به پایگاه این کشور در اردن که در جریان آن سه نظامی کشته شدند را اعلام کرد.

- آسوشیتدپرس با اشاره به آغاز اقدام‌های نظامی آمریکا در واکنش به حمله هفته گذشته به پایگاه این کشور در اردن، اعلام کرد که حملات اولیه توسط هواپیماهای سرنشین‌دار و بدون سرنشین، مقر فرماندهی و کنترل، انبار مهمات و سایر تأسیسات را هدف قرار داد.

- منابع سوری از شهادت ۱۰ نفر در حمله آمریکا به مناطق مرزی این کشور با عراق خبر دادند.

- فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور به ۸۵ هدف در عراق و سوریه حمله کرده است.

- یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که ایالات متحده به داخل ایران حمله نخواهد کرد و تنها بر اهدافی در خارج از این کشور متمرکز خواهد بود.

- یک مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد که بمب‌افکن‌های بی‌-۱ نیروی هوایی از جمله جنگنده‌هایی بودند که در حملات این کشور به سوریه و عراق مشارکت داشتند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در پی حملات این کشور به مواضعی در عراق و سوریه بیانیه‌ای منتشر کرد.

- سخنگوی نیروهای مسلح عراق حملات آمریکا به مرز این کشور و سوریه را «نقض حاکمیت عراق» توصیف کرد.

- سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به حملات کشورش به مرز عراق و سوریه اعلام کرد که وزارت دفاع ایالات متحده در مراحل اولیه ارزیابی خسارات نبرد است اما معتقدیم که حملات موفقیت‌آمیز بوده است.

- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از واکنش «دیرهنگام» دولت این کشور به حمله پهپادی هفته گذشته، از سیاست‌های رئیس‌جمهوری ایالات متحده در قبال ایران انتقاد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز