خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از درگیری‌ها در «خان‌ یونس»

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۳۴۵

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از گزارش‌های مربوط به درگیری در اطراف دو بیمارستان در شهر «خان یونس» در جنوب غزه به شدت نگران است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «تدروس آدهانوم گبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از گزارش‌های مربوط به درگیری در اطراف دو بیمارستان در شهر خان یونس در جنوب غزه به شدت نگران است.

وی گفت که درگیری در نزدیکی بیمارستان «العمل» و حمله روز دوشنبه به بیمارستان «الخیر»، «بیماران و افرادی را که به دنبال امنیت در این مراکز هستند در معرض خطر قرار می‌دهد» و «مانع دسترسی سایر افراد آسیب‌دیده به بیمارستان می‌شود». 

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که ده‌ها نفر در حمله اخیر در غرب خان یونس؛ جایی که چندین مرکز پزشکی و مقر جمعیت هلال احمر فلسطین در آن مستقر هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

مقام‌های بهداشتی فلسطین همچنین گفتند که نیروهای اسرائیلی روز دوشنبه به بیمارستان الخیر حمله کرده و تعدادی از کادر پزشکی این بیمارستان را در میان «محاصره» مداوم منطقه بازداشت کردند.

صلیب سرخ فلسطین شامگاه دوشنبه اعلام کرد که وضعیت در این منطقه «بسیار خطرناک» بوده و تیم‌های آمبولانس به دلیل بمباران مداوم در استان با «مشکلات قابل توجهی در رسیدن به زخمی‌ها روبه‌رو هستند».

یک منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفت که یک حمله نظامی بزرگ اسرائیل در غرب خان یونس در حال انجام است و انتظار می رود چند روز دیگر ادامه یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز