خبرگزاری کار ایران

پلاسخارت:

عراق در خطر جنگ است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۶۹۰

نماینده سازمان ملل در عراق هشدار داد که خطر کشیده شدن به درگیری در خاور میانه این کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق روز گذشته -شنبه- نسبت به خطر کشیده شدن عراق به درگیری در خاورمیانه هشدار داد.

پلاسخارت گفت: «خاورمیانه مرحله حساسی را پشت سر می‌گذارد، درگیری شدید در غزه و اقدامات مسلحانه در سایر نقاط به یک رویارویی بزرگ تهدید می‌کند». 

وی ادامه داد: «عراق در معرض خطر بیشتری برای کشیده شدن به این درگیری قرار دارد. به رغم تلاش‌های دولت عراق برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها، حملات مستمر  از داخل و خارج از مرزهای این کشور باعث تضعیف ثبات و دستاوردهایی می‌شود که عراق در سال‌های اخیر به دست آورده است». 

پلاسخارت تاکید کرد: «تمام تلاش‌ سازمان ملل بر موضوع پایان دادن به درگیری در غزه و جلوگیری از گسترش آن به منطقه متمرکز است. دبیرکل بارها خواستار آتش‌بس فوری انسانی در غزه، ارائه کمک‌های پایدار و احترام کامل به قوانین انسانی بین‌المللی از جمله حمایت از غیرنظامیان و آزادی بی‌قید و شرط همه گروگان‌ها شده است».

وی افزود: «ثبات و امنیت عراق هسته اصلی فعالیت ما به شمار می‌رود. ما مجددا از همه طرف‌ها دعوت می‌کنیم تا حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز