خبرگزاری کار ایران

انتقاد تند نامبیا از موضع آلمان در حمایت از اسرائیل در دادگاه لاهه

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۴۱۷

ریاست جمهوری نامبیا از حمایت المان از موضع اسرائیل در دادگاه لاهه در برابر اتهام نسل کشی در نوار غزه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،  ریاست جمهوری نامیبیا با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری ایکس از حمایت آلمان از موضع اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری (لاهه) در برابر اتهام نسل کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه انتقاد کرد.

نامیبیا در این بیانیه نگرانی عمیق خود را درباره تصمیم تکان دهنده آلمان مبنی بر رد کیفرخواست اخلاقی ارائه شده توسط آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی دادگستری علیه اسرائیل و حمایت از این رژیم در پرونده نسل کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه به شدت انتقاد کرد. 

 در این بیانیه با اشاره به اینکه آلمان بین سال های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۸ میلادی مرتکب نخستین نسل کشی در خاک نامبیا در قرن بیستم شد و طی آن ده‌ها هزار نفر از مردم بی گناه در شرایط غیرانسانی و وحشیانه کشته شدند، تاکید شده است که دولت آلمان هنوز به طور کامل اصلاحاتی را برای این موضوع انجام نداده است.

ریاست جمهوری نامبیا از بی‌توجهی آلمان به مرگ‌های خشونت‌آمیز که جان بیش از ۲۳ هزار فلسطینی را در غزه گرفته است و همچنین بی‌اعتنایی این کشور به گزارش‌های سازمان ملل درباره آوارگی داخلی حدود ۸۵ درصد از غیرنظامیان غزه در بحبوحه کمبود شدید مواد غذایی و خدمات اولیه انتقاد کرد.

در این بیانیه مجددا بر درخواست«هاگه گینگوب»، رئیس جمهور نامبیا مبنی بر اینکه هیچ فرد صلح دوستی نمی‌تواند قتل عام فلسطینیان در غزه را نادیده بگیرد، تاکید و از برلین خواسته شده است در تصمیم نامناسب خود برای مداخله به عنوان طرف سوم برای دفاع از اقدامات نسل کشی اسرائیل تجدید نظر کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز