خبرگزاری کار ایران

انصار الله یمن:

آمریکا به دنبال تحریک برخی کشورها برای ورود به ائتلاف دریایی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۱۹۳

سخنگوی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که آمریکا به دنبال تحریک برخی کشورها برای ورود به ائتلاف دریایی جهت حفاظت از رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله یمن تایید کرد که گذرگاه‌های بین.المللی در دو دریای سرخ و عرب امن و پایدار است و روزانه صدها کشتی از دریای سرخ تردد می‌کنند.

عبدالسلام با بیان اینکه هدف از تشکیل ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ فقط حفاظت از اسرائیل است، تاکید کرد این ائتلاف نتوانست  به جهانیان وانمود کند که دریای سرخ و دریای عرب ناامن است. 

وی افزود: «صنعا به صراحت اعلام کرد که تنها کشتی‌های اسرائیلی و یا کشتی‌هایی که به سمت سرزمین‌های اشغالی می‌روند یا به این رژیم مرتبط هستند، هدف قرار می‌گیرند و سایر کشتی‌های جهان بدون هیچ استثنایی مورد هدف قرار نمی‌گیرند».

عبدالسلام درباره خروج برخی کشورها مانند اسپانیا، فرانسه و ایتالیا از ائتلاف آمریکایی توضیح داد: «وضعیت تشویش و عدم تعامل با این ائتلاف نتیجه عدم مشروعیت آن است، نه اینکه از جهت اخلاقی و یا قانونی باشد، زیرا این کشورها می‌دانند که کشتی های آنها هر روز از دریای سرخ عبور می‌کنند و نیروی دریایی یمن روزانه با همه کشتی‌ها در ارتباط است».

وی با بیان اینکه اعمال فشار آمریکا بر برخی شرکت‌ها برای عدم عبور از دریای سرخ، تلاش برای باج‌‌خواهی از برخی کشورهای جهان جهت ورود به این ائتلاف و حفاظت از اسرائیل است، تاکید کرد: «دریای سرخ  و باب المندب برای همه غیر از کشتی‌های اسرائیلی امن است». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز