خبرگزاری کار ایران

واکنش نتانیاهو به اظهارات اردوغان درباره مقایسه وی با هیتلر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۱۰۲

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات رئیس‌جمهوری ترکیه که وی را با رهبر نازی‌های آلمان مقایسه کرده بود، واکنش نشان داد و گفت که او آخرین فردی است که باید به ما درس اخلاق بدهد.

به گزارش ایلنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه که وی را با رهبر نازی‌های آلمان مقایسه کرده بود، واکنش نشان داد و گفت که او آخرین فردی است که باید به ما درس اخلاق بدهد.

نتانیاهو در شبکه «ایکس» نوشت: «اردوغان که در حال ارتکاب نسل‌کشی علیه کُردها است و رکورد جهانی زندانی کردن روزنامه‌نگاران مخالف رژیم وی را دارد، آخرین فردی است که می‌تواند به ما درس اخلاق بدهد».

وی طی اظهاراتی مضحک، ارتش اسرائیل را «اخلاقی‌ترین ارتش جهان» خواند و مدعی شد که نیروهای نظامی این رژیم «برای از بین بردن منفورترین و وحشی‌ترین سازمان تروریستی جهان که مرتکب جنایات علیه بشریت شده و اردوغان از آن تمجید کرده و رهبرانش را میزبانی می‌کند، می‌جنگند».

اردوغان پیش از این گفته بود که نخست‌وزیر اسرائیل هیچ تفاوتی با آدولف هیتلر ندارد.

وی حملات اسرائیل به غزه را به رفتار نازی‌ها با یهودیان تشبیه کرد.

اردوغان با تأکید بر‌ حمایت غرب از اسرائیل، گفت که ترکیه آماده استقبال از دانشگاهیان و دانشمندانی است که به دلیل دیدگاه‌هایشان در مورد درگیری در غزه در بحبوحه جنگ اسرائیل با آزار و اذیت مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز