خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

غرب به دنبال تشکیل کشور فلسطینی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۴۲۳

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو با هر گونه راه‌حلی در تضاد با امنیت اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطینی موافقت نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اپوتنیک، «سرگئی لاوروف»،  وزیر خارجه روسیه امروز -چهارشنبه-  تاکید کرد که روسیه با هر گونه راهکار در خاورمیانه که به امنیت اسرائیل آسیب می‌زند و شامل تشکیل کشور فلسطین نمی‌شود، موافقت نخواهد کرد.

لاوروف گفت:‌ « کشورهای غربی و اسرائیل قصد تشکیل کشور فلسطین را که در قطعنامه سازمان ملل آمده است، ندارند». 

وی تاکید کرد: «قطعنامه‌هایی به قدمت ۷۵ سال وجود دارد که به تشکیل کشور فلسطین تصریح و تاکید می‌کنند. هیچ کس تاکنون در کنار اسرائیل نامی از کشور فلسطین نبرده است. با توجه به موضعی که غرب تاکنون اتخاذ کرده است، آنها هیچ قصدی برای تشکیل کشور فلسطین ندارند».  

لاوروف ادامه داد: «بر اساس اطلاعات ما، غرب و رهبری کنونی اسرائیل نمی‌خواهند چنانچه تصمیم تشکیل کشور فلسطین اقتضا می‌کند، غزه را با کرانه باختری متحد کنند».

وی تاکید کرد که ناکامی در حل مشکل فلسطین از طریق تشکیل کشور مستقل به گرایش‌های افراطی در سراسر خاور میانه دامن می‌زند.

لاوروف افزود: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همواره در تماس‌های خود با اسرائیلی‌ها و سایر کشورهای عربی تاکید می‌کند که همه ما باید از انجام اقداماتی که امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد، اجتناب کنیم». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز