خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه اردن:

همه ما به واسطه جنگ در غزه، در حال از دست دادن اعتبار خود هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۸۰۸

وزیر خارجه اردن، با تأکید بر لزوم تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش‌بس فوری در غزه، عدم تحقق این امر را به مثابه حمایت از جنایت اسرائیل خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «ایمن صفدی» وزیر خارجه اردن، با تأکید بر لزوم تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش‌بس فوری در غزه، عدم تحقق این امر را به مثابه حمایت از جنایت اسرائیل خواند.

وی گفت که خواستار تصویب آتش‌بس در شورای امنیت در سریع‌ترین زمان ممکن است، زیرا پیام این است که اگر این اقدام صورت نگیرد، صرفاً تأیید کاری است که اسرائیل انجام می‌دهد و کاری که اسرائیل انجام می‌دهد این است که مردم را می‌کشد، معیشت آنها را نابود می‌کند، از آب و غذا محروم می‌کند، امنیت کل منطقه را به خطر می‌اندازد، منافع متحدان خود را در منطقه ما تضعیف می‌کند و با کمک کردن به شرایطی که در آن مانع زندگی مردم در صلح می‌شود، به مردم خود نیز آسیب می‌زند.

صفدی ادامه داد: «اسرائیل به خطوط قرمزی که آمریکا برای غزه پس از جنگ توصیف کرده بود، پایبند نبوده است».

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا در حال از دست دادن اعتبار خود در میان متحدان عرب خود است، گفت: «همه ما در حال از دست دادن اعتبار خود هستیم».

وزیر خارجه اردن تصریح کرد: «ما در مقابل مردم خود اعتبار خود را از دست می‌دهیم، زیرا مردم به ما نگاه می‌کنند و می‌گویند، خوب، شما از اسرائیل می‌خواهید که متوقف شود. اینطور نیست. جامعه بین‌الملل در اتخاذ رویکردی معنادار برای متوقف کردن قتل عام توسط اسرائیلی‌ها شکست خورده است».

 وی ادامه داد: «بنابراین، همه در حال از دست دادن اعتبار هستند. اعتدال در حال از دست دادن اعتبار است. اردوگاه صلح در حال از دست دادن اعتبار است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز