خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

می‌توانیم مدلی مشابه قبرس در غزه پیاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۵۳۷

رئیس جمهور ترکیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول حملات به غزه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل را مسئول حملات به غزه دانست. 

اردوغان گفت: «دیگر به هیچ وجه نمی‌توانیم با نتانیاهو صحبت کنیم،‌ ما اور ا از ذهن خود پاک کرده و بیرون انداخته‌ایم». 

اردوغان تاکید کرد: «مسئول اصلی حملات علیه غزه شخص نتانیاهست. در حال حاضر داخل اسرائیل نیز شاهد اظهاراتی علیه وی است».

رئیس جمهو ترکیه ادامه داد: « نتانیاهو حتی خشم اسرائیلی‌ها را نیز برانگیخته و حمایت آنها را از دست داده است و با استفاده از عبارات مذهبی به دنبال جلب حمایت از قتل عام است».

وی با ابراز علاقه به نشست آتی سازمان همکاری اسلامی در ریاض برای آتش بس در ماه جاری گفت: «من به این نشست اهمیت می‌دهم. ما برای آتش‌بس فشار خواهیم آورد». .

اردوغان با اعلام آمادگی کشورش برای ایفای نقش ضامن در غزه مشابه مدل جزیره قبرس گفت: « حال که یونان یک کشور ضامن در قبرس است و البته ترکیه نیز یک کشور ضامن است، چرا ساز و کار مشابهی در غزه وجود نداشته باشد؟». 

وی افزود: «ما از طرح‌هایی که ثبات و صلح را در منطقه به ارمغان می آورد، حمایت می‌کنیم اما از طرح‌هایی که زندگی فلسطینی ها را هدف قرار می‌دهد و به دنبال حذف آنها از صحنه تاریخ است، حمایت نمی‌کنیم». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز