خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۵۴۰

حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جبالیا، قطع روابط بولیوی با رژیم صهیونیستی و سفر مجدد وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی طی روزهای آتی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رژیم صهیونیستی اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه را هدف قرار داد که در جریان آن شمار زیادی شهید و زخمی شدند.

- سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تأیید حمله هوایی جنگنده‌های ارتش این رژیم به اردوگاه جبالیا، هدف از آن را از بین بردن فرماندهان ارشد حماس و انهدام تأسیسات زیربنایی این گروه در شمال غزه خواند.

- دولت بولیوی با تأکید بر این‌که رژیم صهیونیستی در حمله به غزه مرتکب جنایت جنگی و نقض حقوق بشر شده است، روابط دیپلماتیک خود با این رژیم را به طور کامل قطع کرد.

 

- وزیر خارجه آمریکا جمعه آینده بار دیگر عازم سرزمین‌های اشغالی می‌شود.

 

- پادشاه اردن طی تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری آمریکا، بر اهمیت آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه برای اطمینان از ارسال بی‌وقفه کمک‌های بشردوستانه تأکید کرد.

 

- نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه را جنایت خواند و از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا وارد عمل شود.

 

- کلمبیا و شیلی با انتقاد از نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در غزه، سفرای خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواندند.

 

- سخنگوی گردان‌های قسام گفت که عملیات دفاعی ما ادامه دارد و هنوز در آغاز راه است و به یاری خداوند بخش زیادی از توانمندی خود را هنوز رو نکرده‌ایم، همانگونه که وعده دادیم، غزه گورستان نظامیان دشمن خواهد بود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز