خبرگزاری کار ایران

سازمان گزارشگران بدون مرز:

اسرائیل عامل کشته شدن خبرنگار رویترز در لبنان بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۲۸۹

سازمان گزارشگران بدون مرز از کشته شدن خبرنگار رویترز در لبنان در پی حمله اسرائیل در سیزدهم اکتبر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سازمان گزارشگران بدون مرز تاکید کرد که «عصام عبدالله»، خبرنگار رویترز در لبنان در سیزدهم اکتبر در حمله اسرائیل به مرز لبنان کشته شد.

این سازمان اعلام کرد: «بر اساس تحلیل بالستیک مسیر پرتابه که توسط گزارشگران بدون مرز انجام شده است، تیراندازی از سمت شرق مکانی که خبرنگاران در آن ایستاده بودند، یعنی از سمت مرزهای اسرائیل انجام شده است. دو حمله در همان مکان در چنین مدت زمان کوتاهی (۳۰ ثانیه) از همان جهت به وضوح نشان می دهد که هدف‌گیری کالا دقی بوده است». 

در بیانیه سازمان آمده است که در نتایج اولیه‌ به تحلیل جامعی از گزارش‌های شاهدان، فیلم‌های ویدئویی و مهارت  در زمینه پرتابه ها استناد کرده است.

این سازمان افزود: «بعید است که خبرنگاران به اشتباه به عنوان رزمنده تصور شده باشند، به ویژه اینکه آنها پنهان نبوده اند و برای اینکه میدان دید روشنی داشته باشند، بیش از یک ساعت در فضای باز بالای تپه حضور داشته و کلاه ایمنی و جلیقه های ضد گلوله با نشان خبرنگاری به تن داشتند».

رویترز نیز اعلام کرد که در حال بررسی نتایج اولیه به دست آمده از سوی گزارشگران بدون مرز است مبنی بر اینکه عصام عبدالله و دیگر خبرنگاران در «علما الشعب» در ۱۳ اکتبر مورد تیراندازی عمدی از سمت اسرائیل قرار گرفته اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز