خبرگزاری کار ایران

صدرالحسینی در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

دلایل مخالفت آمریکا با برقراری آتش‌بس در غزه/ اقدام‌های نتانیاهو برای خروج از تبعات منفی جنگ غزه در داخل سرزمین‌های اشغالی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۸۳۹

کارشناس مسائل منطقه گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا توپ را در زمین رژیم صهیونیستی انداخته و اعلام کرده است که تصمیم‌گیرنده نهایی و اصلی در مورد حمله زمینی به غزه، اسرائیل است.

«سیدرضا صدرالحسینی» کارشناس مسائل منطقه در تشریح دلایل مخالفت آمریکا با برقراری آتش‌بس در غزه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: در طول ۲۰ روز گذشته شرایط حاکم بر محیط فلسطین و غزه وضعیت جدیدی را به وجود آورده ولی بحث مهم این است که یک سری منازعات جدی میان طرفین جنگ اخیر در حال آشکار شدن است. این در حالیست که تنها نقطه اتکای آمریکا در منطقه، اسرائیل بوده و در تمام سال‌های گذشته رژیم صهیونیستی همیشه برای ایالات متحده مهم و حائز اهمیت قلمداد شده است. به همین دلیل واشنگتن هم‌اکنون بیش از گذشته نگران وضعیت فعلی تل‌آویو است.

وی ادامه داد: در این راستا باید گفت اینکه ایالات متحده با آتش‌بس در غزه مخالفت می‌کند در حقیقت به این دلیل است که بتوانند جلوی تحرک و پیشروی حماس و مقاومت فلسطین را بگیرند. باید توجه کرد که این موضوع صرفاً مربوط به مسائل میدانی نمی‌شود بلکه در عرصه سیاسی هم این مسأله برای آمریکا و اسرائیل بسیار مهم به حساب می‌آید. در این میان باید متوجه بود که اسرائیل و ایالات متحده در صورتی آتش‌بس در غزه را قبول می‌کنند که حماس را به زعم خود از بین ببرند. بر این اساس باید گفت رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که روحیه مردم در داخل اراضی اشغالی که منبعث از شکست‌های اخیر بوده را تقویت کند؛ چراکه مجدداً اعتراضات علیه نتانیاهو در داخل سرزمین‌های اشغالی شروع شده و این روند در حالیست که تل‌آویو بحث هدایت افکار عمومی را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: از منظر دیگر باید توجه شود که هزینه‌های میدانی و سیاسی اسرائیل به حدی بالا بوده که هر روز شاهد به تعویق افتادن عملیات زمینی ارتش اسرائیل در غزه هستیم. باید متوجه باشیم که در این راستا رئیس جمهوری ایالات متحده به صورت مستقیم و علنی اعلام کرده که تصمیم برای حمله به غزه از سوی تل‌آویو آویو می‌بایست گرفته شود؛ به عبارت دیگر جو بایدن توپ را در زمین اسرائیل انداخته و اعلام کرده است که تصمیم‌گیرنده نهایی و اصلی در مورد حمله زمینی به غزه، اسرائیل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه از وضعیت کنونی بر می‌آید این است که اسرائیل در داخل اراضی اشغالی به دنبال آن است که آرام آرام افکار عمومی را به این سمت جهت‌دهی کند که هیچ راهی جز قبول آتش‌بس باقی نمانده است. به موازات این روند کابینه نتانیاهو به دنبال آن خواهد بود که بحث تبادل اسرا را هم برای تلطیف فضای منفی کنونی در دستور کار قرار دهد تا نهایتاً بتواند از وضعیت بن‌بستی که برای آنها رقم خورده خارج شود که البته بدون تردید در این راستا هزینه‌های زیادی را هم باید متحمل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز