خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

اعمال فشار میانجی‌های قطری بر حماس برای آزادی گروگان‌ها بدون کسب امتیاز از اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۵۵۳

رویترز از اعمال فشار میانجی‌های قطری بر حماس برای آزادی گروگان‌ها بدون کسب امتیاز از اسرائیل خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سه دیپلمات و یک منبع آگاه امروز -چهارشنبه- گزارش دادند که میانجی‌های قطری از حماس می‌خواهند تا آزادی گروگان‌ها از جمله زنان و کودکان را بدون عقب‌نشینی از سوی اسرائیل تسریع بخشد و این کار را بدون انتظار امتیاز از اسرائیل انجام دهد.

این منابع گفتند که گفت‌و‌گوها بین دو طرف شامل هیچ یک از سربازان اسرائیلی بازداشت شده توسط حماس نمی‌شود و حماس معتقد است که این سربازان بازداشت شده دارایی‌های استراتژیک هستند و این جنبش در نهایت می‌تواند آنها را در قبال دریافت امتیازات بزرگ از اسرائیل معامله کند.

دو منبع آمریکایی در واشنگتن گفتند که ایالات متحده از اعمال فشار قطر بر حماس برای آزادی فوری گروه بزرگی از گروگان‌ها که در ازای آن هیچ امتیازی از سوی اسرائیل وجود ندارد، آگاه است. 

از جمله استدلال‌‌هایی که به اعتقاد سه منبع مذکور قطر احتمالا در تماس‌های خود با حماس بیان می‌کند، این که آزادی گروه بزرگی از گروگان‌های غیرنظامی، بار لجستیکی این جنبش را در رویارویی با اسرائیل کاهش می‌دهد.

دیپلمات‌ها و منبع آگاه گفتند که غذا و پناه دادن به گروگان‌ها و مراقبت از مجروحان برای حماس دشوار است، زیرا این جنبش در حالی  برای مقابله با حمله اسرائیل آماده می‌شود که غذا و داروی کافی برای جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در غزه وجود ندارد. 

سه دیپلمات گفتند که ردیابی گروگان‌هایی که توسط چندین گروه در مکان‌های مختلف نگهداری می‌شوند، این کار را دشوارتر می‌کند.

منبع آگاه مذکور نیز گفت که حماس احتمالا انتظار یا آمادگی بازداشت این تعداد از اسرا را نداشته است و اکنون نمی‌داند که با آنها چه کند. مقام‌های اسرائیلی معتقد هستند که بسیاری از گروگان‌ها احتمالا در تونل‌های غزه نگه‌داری می‌شوند. 

دو منبع گفتند که قطر به حماس اطلاع داده است که آزادی تعداد زیادی از غیرنظامیان می‌تواند مزایای دیپلماتیکی برای این جنبش از طریق اظهار توجه به مسائل انسانی به کشورهای عربی داشته باشد. 

  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز