خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی وزارت دفاع آلمان درباره کمبود بودجه کمک نظامی به اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۲۸۶

یک روزنامه آلمان از نگرانی وزارت دفاع این کشور برای کمبود بودجه کمک نظامی به اوکراین در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، روزنامه بیلد آلمان امروز -یکشنبه- گزارش داد که وزارت دفاع این کشور به دلیل کمبود بیش از ۵ میلیارد یورو برای تخصیص کمک نظامی به اوکراین نگران پیش‌نویس بودجه سال آینده است.

این روزنامه افزود: «‌کریستین لیندنر، وزیر دارایی دولت فدرال برنامه‌ریزی کرده است که در بودجه سال آینده پول بسیار کمی به اوکراین اختصاص دهد. در حالی که وزارت دفاع با به صدا در آوردن زنگ خطر توضیح داده است که بودجه سال ۲۰۲۴ بیش از ۵ میلیارد یورو برای کمک به اوکراین کم دارد». 

بیلد نوشت که کمک به اوکراین در بخش هزینه‌های عمومی گنجانده شده است و اکنون سه میلیارد و صد میلیون یورو برای وعده‌های داده شده، ۷۷۰ میلیون یورو برای کمک از طریق وزارت خارجه و ۱۲۰ میلیون یورو برای پروژه های جدید نظامی وجود دارد‌. 

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که باید ۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون  یوروی دیگر برای کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده شود که شامل ۸۸۰ میلیون برای دفاع هوایی، ۶۷۵ میلیون برای تجهیزات نظامی زرهی، ۳۹۰ میلیون یورو برای نیروهای مهندسی، ۹۳۵ میلیون یورو برای تجهیزات حفاظتی و دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون یورو برای تعمیرات و تدارکات می‌شود».

بیلد نوشت که در حال حاضر لایحه بودجه در دست بررسی است و در نهایت باید در ماه نوامبر تصویب شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز