خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه ترکیه:

ایده سیستم «ضامن» را برای اسرائیل و فلسطین پیشنهاد داده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۳۲۲

وزیر خارجه ترکیه از پیشنهاد سیستم ضامن برای طرفین درگیری در فلسطین و اسرائیل خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «هاکان فیدان»، وزیر خارجه ترکیه شامگاه گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که آنکارا ایده سیستمی را پیشنهاد داده است که در آن ضامن‌هایی برای طرفین وجود داشته باشد تا صلح پایدار در مسئله اسرائیل و فلسطین برقرار شود.

فیدان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی کشورها به عنوان ضامن برای طرف فلسطینی و برخی کشورهای دیگر برای طرف اسرائیلی هستند، گفت: «ما ایده اصلی برای موضوع ضمانت را طرح کرده‌ایم و معتقد هستیم که ابتدا باید این سیستم مورد بحث قرار گیرد و سپس روش آن به طور جداگانه بررسی شود». 

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: «بمباران بی‌سابقه اسرائیل در غزه که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان شده و با قطع برق، آب و سوخت منطقه را به فقر و گرسنگی کشانده است، غیرقابل قبول است».

وی افزود: «اقدام حماس به حمله به اسرائیل در هفتم اکتبر برای همه به ویژه اسرائیل غافلگیرکننده بود».

فیدان ادامه داد: «سهولت عبور از غزه به سمت اسرائیل و عملیاتی که نتیجه این عبور بود، همه را غافلگیر کرد».

وی گفت: «پس از تخریب بخشی از دیوار حائل بین اسرائیل و غزه، ورود اعضای حماس، سایر گروه‌ها و نیروهای غیرنظامی بدون اینکه با هیچ مقاومتی مواجه شوند، جای تعجب بود».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز