خبرگزاری کار ایران

کنسول روسیه در خارطوم هدف حمله قرار گرفت

کد خبر : ۱۴۰۷۳۱

مهاجم که برادرش توسط نیروهای اروپایی کشته شده بود به تصور آنکه کنسول روسیه و همسرش شهروندان یکی از کشورهای ارسال کننده نیرو به کشورش هستند، به آن‌ها حمله کرد.

پلیس سودان اعلام کرد که یک شهروند از کشور آفریقای مرکزی به کنسول روسیه و همسرش در خارطوم حمله کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، سفارت روسیه در خارطوم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کنسول روسیه در خارطوم و همسرش توسط یک شهروند آفریقای مرکزی مورد حمله قرار گرفته و زخمی شدند.

در این بیانیه سفارت روسیه تاکید کرد که حال کنسول روسیه و همسرش بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد مهاجم که برادرش توسط نیروهای اروپایی کشته شده بود به تصور آنکه کنسول روسیه و همسرش شهروندان یکی از کشورهای ارسال کننده نیرو به کشورش هستند، به آن‌ها حمله کرد.

پلیس سودان نیز تصریح کرد که تخقیقات از مهاجم به کنسول روسیه نشان می‌دهد برادر وی روز گذشته –سه شنبه - در درگیری‌های بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی کشته شده است.

در همین حال، سفارت روسیه در خارطوم در پی این حمله تدابیر شدید امنیتی برقرار کرد.

بنا بر این گزارش، در پی وقوع ناآرامی در جمهوری آفریقای مرکزی مستعمره سابق فرانسه، پاریس برای حمایت از شهروندان خود و کمک به نیروهای پاسدار صلح آفریقا در این کشور، نیروی نظامی ارسال کرد و کشورهای اروپایی نیز وعده ارسال نیرو داده‌اند اما روسیه هیچ نیرویی به این کشور ارسال نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز