خبرگزاری کار ایران

زلنسکی مجمع جذب سازندگان سلاح را افتتاح کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۱۰۷

رئیس‌جمهور اوکراین نخستین مجمع صنایع دفاعی کی‌یف را افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین نخستین مجمع صنایع دفاعی کی‌یف را در تلاش برای جذب گروه‌های نظامی بیشتر جهت ساخت تجهیزات خود برای تسهیل مقابله با تهاجم روسیه افتتاح کرد.

اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به کمک‌های نظامی غرب متکی بوده و به طور فزاینده‌ای به دنبال افزایش تولید تسلیحات محلی از بیم کاهش حمایت غرب به مرور زمان است.

زلنسکی روز گذشته -جمعه- در مراسم افتتاحیه این مجمع گفت: «نخستین ماموریت ما پیروزی در این جنگ و بازگرداندن صلح پایدار به ملت اوکراین است. مهم‌تر از هر چیزی این است که قابل اعتماد باشیم. ما با همکاری شما این ماموریت را محقق خواهیم کرد».

وی در مجمعی که بیش از ۳۰ مقام رسمی و ۲۵۰ شرکت نظامی در آن حضور داشتند، بر تمایل کشورش برای تولید داخلی تجهیزات لازم برای دفاع از خود و سامانه‌های دفاعی پیشرفته برای استفاده سربازان و ارائه بهترین نتایج میدانی تاکید کرد.

این در حالی است که اوکراین تلاش می‌کند برای حمایت از ضدحمله‌ای که در اوایل ژوئن برای بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل نیروهای روس در شرق و جنوب این کشور آغاز کرده است، سلاح‌های غربی بیشتری از غرب دریافت کند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز