خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

با اسرائیل برای اکتشاف گاز در دریای مدیترانه همکاری خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۹۸۵

رئیس‌جمهوری ترکیه بر همکاری کشورش با اسرائیل برای اکتشاف گاز در دریتای مدیترانه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه هنگام بازگشت از منطقه نخجوان در آذربایجان گفت که کشورش با اسرائیل برای اکتشاف گاز در دریای مدیترانه همکاری خواهد کرد.

اردوغان فاش کرد که احتمالا «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهوینیستی اکتبر یا نوامبر آینده به ترکیه سفر کند.

وی با اشاره به اینکه ترکیه در عملیات اکتشاف گاز در شرق دریای مدیترانه با اسرائیل همکاری خواهد کرد، تاکید کرد: «مکان‌ها و ساز و کارهای اکتشاف در دیدار بین طرف‌های ترک و اسرائیلی مشخص خواهد شد».

اردوغان همچنین در ادامه اظهاراتش گفت: «به رسمیت شناختن جمهوری ترک قبرس شمالی بهترین راه برای تحقق ثبات و صلح در منطقه است».

اردوغان در چارچوبی دیگر تاکید کرد که کشورش با توجه به دریافتن سیگنال‌های مثبت از سوی ایران تلاش می‌کند تا کریدور «زنگزور» هر چه سریعتر بازگشایی شود. 

رئیس جمهور ترکیه درباره رابطه با آمریکا گفت: «ما اکنون منتظر موضع و پاسخ روشن آمریکایی ها درباره فروش هواپیماهای اف- ۱۶ به ترکیه هستیم و به آنها می‌گویم که اگر شما کنگره دارید، ما نیز پارلمان خود را داریم». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز