خبرگزاری کار ایران

مقام بلندپایه آمریکا:

چین مایل به از سرگیری مذاکرات بین ارتش دو کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۲۰۰

یک مقام بلند‌پایه آمریکا از وجود نشانه‌هایی از تمایل چین برای ازسرگیری مذاکرات بین ارتش دو کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، یک مقام بلندپایه آمریکایی گفت که واشنگتن معتقد است نشانه‌هایی از تمایل پکن برای از سرگیری مذاکرات بین ارتش دو کشور وجود دارد. 

این مقام مسئول آمریکایی در اظهار نظر درباره دیدار «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا با «وانگ یی»، وزیر خارجه چین در روزهای شانزدهم تا هفدهم سپتامبر در «مالتا» و در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع از سرگیری مذاکرات دوجانبه بین دو ارتش دو کشور مطرح شده است یا خیر گفت:‌ «اخیرا به صراحت اعلام کرده‌ایم که به اعتقاد ما رایزنی بین نیروهای مسلح آمریکا و چین نه تنها در سطح وزارت دفاع و وزرا بلکه در سطح رهبری نیز ضروری است. به عقیده من باید بر این موضوع تمرکز شود».

وی افزود: «ما به دنبال احیای کانال‌های ارتباطی نظامی با جمهوری خلق چین هستیم و حداکثر تلاش خود را برای ایجاد برخی از این کانال‌ها انجام می‌دهیم. برخی از این کانال‌ها موجود است و نشانه‌هایی از تمایل پکن در این زمینه نیز وجود دارد اما این یک روند تدریجی است».

واشنگتن پیش از این چندین بار تلاش کرده بود تا دیداری بین «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا و «لی چانگ فو» همتای چینی او برگزار کند اما پکن تحریم وزیر دفاع از سوی واشنگتن را مانعی بر سر این نشست اعلام کرده است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز