خبرگزاری کار ایران

انتقال نخست‌وزیر پیشین تایلند از تبعید به بیمارستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۳۱۴

نخست‌وزیر پیشین تایلند از تبعید به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «تاکسین شیناواترا»، نخست‌وزیر پیشین تایلند امروز -چهارشنبه- پس از بازگشت از تبعید ۱۵ ساله خود یک روز پس از حبس از زندان به بیمارستانی وابسته به  پلیس این کشور منتقل شد.

مقام‌های تایلند اعلام کردند تاکسین ۷۴ ساله که دو بار به نخست وزیری رسید و در کودتای سال ۲۰۰۶ سرنگون شد، از چندین مشکل سلامتی رنج می‌برد و نیمه‌شب از زندان به بیمارستان پلیس منتقل شد.

بازگشت تاکسین در روز گذشته ‌با بازگشت حزب او یعنی «فیو تای» به حکومت در چارچوب توافقنامه تقسیم قدرت با احزاب حامی ارتش همزمان بوده است که گمانه زنی‌هایی را درباره امکان توافق برای کاهش مدت زمان حبس او به همراه داشته است. 

سخنگوی اداره زندان های شهر «سوتوونگ» در گفت: «مقام‌های بهداشتی زندان به مقام های ذی‌ربط اطلاع داده‌اند که تاکسین از ناتوانی در خواب، فشار خون بالا و کاهش سطح اکسیژن در خون رنج می‌برد».

وی افزود: «ما اطلاع دادیم که او همچنین از بیماری‌های متعددی به ویژه بیماری های قلبی رنج می‌برد که نیاز به پیگیری پزشکی دارد در حالی که بیمارستان زندان مجهز به تجهیزات مناسب نیست و او برای پیشگیری از وخیم تر شدن وضعیت جسمی باید به بیمارستان پلیس منتقل شود».

نخست‌وزیر پیشین تایلند به محض فرود هواپیمای شخصی در فرودگاه بانکوک به دادگاه منتقل شده و در آنجا حکم حبس او برای اجرای مجازات‌های صادر شده در زمان غیبتش از کشور صادر شد‌.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز