خبرگزاری کار ایران

واکنش پنتاگون به خبر «رصد ناو آمریکایی در تنگه هرمز توسط سپاه»

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۹۸۹

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به خبر رصد ناوگروه بالگردبر آمریکا در تنگه هرمز توسط سپاه پاسداران نسبت به آن اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس نیوز، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبر رصد ناوگروه بالگردبر آمریکا در تنگه هرمز توسط سپاه پاسداران واکنش نشان داد و نسبت به آن اظهار بی‌اطلاعی کرد.

در پی آخرین رصد ناوگروه بالگردبر آمریکا در تنگه هرمز توسط سامانه‌های پایش و کنترل نیروی دریایی سپاه، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به این موضوع به خبرنگاران گفت که ویدیوی منتشر شده از سوی ایران را ندیده که در آن یک بالگرد آمریکایی با رصد نیروی دریایی ایران مجبور به فرود می‌شود.

وی مدعی شد که تمامی گزارش‌ها درباره توقیف یا فرود اجباری بالگرد آمریکایی نادرست است.

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: «ما قبلا شاهد چنین اقداماتی از سوی آن‌ها (ایران) بوده‌ایم. نمی‌دانم که این خبر پروپگانداست یا نه اما این اظهارات کذب بوده و دقیق نیستند.»

شنبه ۲۸ مردادماه در پایان بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه، فیلم آخرین رصد ناوگروه بالگردبر آمریکا در تنگه هرمز توسط سامانه‌های پایش و کنترل نیروی دریایی سپاه در ۲۶ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ در معرض دید شرکت‌کنندگان در مجمع قرار گرفت.

دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در تشریح این اقدام گفت: در این رصد ناوبالگردبر شناور آمریکایی‌ها مبادرت به پرواز بالگرد می‌کند اما بعد از اخطار کنترل باند تنگه هرمز، ناو تیپ ذوالفقار که مسئولیت کنترل باند ورودی را عهده‌دار است و همچنین حضور شناورهای نیروی دریایی سپاه، آنها مجبور به نشاندن بالگردها بر روی ناو می‌‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز