خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

غرب قوانین بین‌المللی را تضعیف می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۶۹۶

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که غرب قواینن بین‌المللی را تضعیف می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف»، وزیرخارجه روسیه  در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی امنیت در مسکو با بیان اینکه جهان امروز شاهد تغییرات واقعی و جدی است، غرب را به تلاش برای تضعیف قوانین بین‌المللی متهم کرد. 

لاوروف گفت: «امروزه بسیاری از کشورها تلاش می‌کنند از وابستگی به دلار و یورو دور شده و از ارزهای محلی در معاملات و تسویه حساب‌های خود استفاده کنند».

وی افزود: «‌جوزپ بوررل خیلی تلاش کرد تا اروپا را مانند یک باغ شکوفا و اطرافش را جنگل نشان دهد اما اکنون می‌بینیم که مسیر این باغ بن‌بست است».  

لاوروف گفت: «باید به منافع و حقوق کشورهای مستقل احترام گذاشته شود و هر کشوری حق تعیین سرنوشت داشته باشد اما واشنگتن تلاش می‌کند از ابزارهای کثیف و نادرست برای فشار بر کشورهای دیگر استفاده کند».

وی تاکید کرد: «آمریکا و متحدانش می‌خواهند هر چیزی را که منافع آنها را تامین نمی‌کند، لغو کنند».

لاوروف افزود: «غرب در تلاش است تا برنامه‌های خود را تحمیل و نظام جهانی را بر اساس منافع خود تقویت کند. مشاهده می‌کنیم که در سوریه، عراق، لیبی و  کشورهای دیگر با حمایت آمریکا و غرب چه گذشت».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز