خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه اوکراین:

کی‌یف فصل سیاسی سختی را پیش رو دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۴۱۹

وزیر خارجه اوکراین نسبت به خواسته‌های روز افزون کشورهای دیگر از کی‌یف برای مذاکره با روسیه هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «دیمیتری کولبا»، وزیر خارجه اوکراین با بیان اینکه شمار درخواست‌ها از کی‌یف برای مذاکره با مسکو روز به روز بیشتر می‌شود، نسبت به سخت بودن فصل سیاسی آینده برای اوکراین هشدار داد.

کولبا گفت: «من به همه هشدار می‌دهم. این خواسته‌ها روز افزون هستند. ما حداکثر تلاش خود را در چارچوب قوانین بین‌المللی و قوانین کیفری انجام خواهیم داد تا این خواسته‌ها از بین بروند». 

وی تصریح کرد که آمادگی کی‌یف برای امتیاز دادن به مسکو به شرایط بستگی دارد.

تعداد کشورها و سازمان‌هایی که ابتکارهای صلح برای اوکراین ارائه می‌دهند و به دنبال میانجی‌گری در این پرونده هستند، در حال افزایش است. چین، کشورهای آفریقایی، گروه تماس اتحادیه عرب، واتیکان و سایر کشورها عملا پیشنهادهای خود را ارائه کرده‌اند.

همچنین اخیرا نشستی با حضور نمایندگان بیش از ۳۰ کشور جهان  در شهر جده عربستان به منظور حل بحران اوکراین برگزار شد که بنا بر اعلام منابع غربی، عربستان و سایر کشورها پیشنهادهایی را برای جایگزینی طرح صلح «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین ارائه داده و آن را به روسیه نیز ابلاغ کرده اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز