خبرگزاری کار ایران

آناتولی آنتونوف:

نتایج نشست جده قابل پیش‌بینی بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۹۴۷

سفیر روسیه در واشنگتن نتایج نشست جده درباره بحران اوکراین را قابل انتظار توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد که نشست جده درباره بحران اوکراین بدون حضور روسیه نمی‌تواند دستاوردی داشته باشد.

آنتونوف گفت: «ما شاهد تلاش نافرجام دیگری از سوی دولت آمریکا بر اساس آرزوهای واهی بودیم. نشست جده هیچ دستاورد دیپلماتیکی به همراه نداشت». 

وی تاکید کرد: «واشنگتن در تلاشی جدید برای منزوی کردن روسیه به دنبال نمایش تصویری زیبا از حمایت کشورهای جنوب از خود بود». 

سفیر روسیه گفت: «بنابراین نتیجه مورد انتظار این نشست عدم وجود یک موضع مشترک درباره چگونگی حل بحران اوکراین است. هیچ حمایتی از فرمول صلح کی‌یف نشده است».  

آنتونوف در ادامه افزود:‌ «چگونه می‌توان درباره مسائل مربوط به امنیت روسیه بدون در نظر گرفتن منافع ملی این کشور گفت‌و‌گو کرد».

وی ادامه داد: «آیا کسی وجود دارد که هنوز نفهمیده باشد با این شرایط نمی‌توان به نتیجه ملموسی دست یافت؟»

آنتونوف تاکید کرد که واشنگتن با کنار گذاشتن روسیه از مذاکرات یا متهم کردن این کشور به عدم تمایل برای برگزاری مذاکرات رویکرد مضحکی را دنبال کرده و به ایفای نقش به عنوان حامی صلح تظاهر می‌کند اما در عین حال برای کی‌یف تانک می‌فرستد.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز