خبرگزاری کار ایران

حماس:

نشست قاهره فرصتی برای رسیدن به وحدت ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۲۷۳

جنبش حماس نشست قاهره را فرصتی برای تدوین یک طرح جامع ملی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی باید فرصتی برای رسیدن به یک موضع ملی واحد باشد.

«‌حازم قاسم»، سخنگوی حماس امروز -یکشنبه- گفت: «حماس از هر فرصتی برای گفت‌وگو با همه طرف‌های فلسطینی جهت اتخاذ یک موضع ملی واحد استفاده می‌کند و همواره در مسیر تحقق وحدت ملی به نفع فلسطین حرکت کرده است».

وی افزود: «هدف اصلی حماس این است که ما فلسطینی‌ها بتوانیم طرحی واحد برای مقابله با جنایت‌های اشغالگران تدوین کنیم. این جنبش معتقد است که فرصت واقعی برای موفقیت نشست دبیران کل وجود دارد». 

قاسم با اشاره به اینکه حماس تمام تلاش خود را برای موفقیت این نشست و تدوین یک برنامه ملی جامع به منظور مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی به کار خواهد گرفت، تاکید کرد: «وحدت برای مقابله با اشغالگری یک ضرورت ملی و سیاسی است».

وی همچنین با درخواست  از تشکیلات خودگردان فلسطین برای آزادی همه زندانیان سیاسی گفت: «بازداشت سیاسی یک خطای ملی و جرم اخلاقی است».

دبیران گروه ها و جنبش‌های فلسطینی امروز -دوشنبه- به دعوت «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان در شهر العلمین مصر  نشست برگزار می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز