خبرگزاری کار ایران

ادعای مقام‌های اطلاعاتی آمریکا:

روسیه در حال ساخت یک مرکز تولید پهپاد در تاتارستان با کمک ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۸۱۱

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند که روسیه در حال ساخت یک مرکز تولید پهپاد در جمهوری تاتارستان با کمک ایران است که می‌تواند پس از تکمیل شدن آن تأثیر قابل‌توجهی بر جنگ در اوکراین داشته باشد.

به گزارش ایلنا، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند که روسیه در حال ساخت یک مرکز تولید پهپاد در جمهوری تاتارستان با کمک ایران است که می‌تواند پس از تکمیل شدن آن تأثیر قابل‌توجهی بر جنگ در اوکراین داشته باشد. 

تحلیلگران آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در جریان یک جلسه توجیهی روز جمعه به گروه کوچکی از خبرنگاران گفتند که انتظار می‌رود تأسیسات تولید پهپاد در حال ساخت، انبار پهپاد جدیدی را در اختیار روسیه قرار دهد که بزرگ‌تر از آن چیزی است که تا به امروز توانسته از ایران تهیه کند.

در ادامه این ادعاها آمده است که این تأسیسات احتمالاً اوایل سال آینده تکمیل می‌شود و پهپادهای جدید می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر درگیری داشته باشند. 

ایالات متحده در ماه آوریل گذشته تصویری ماهواره‌ای از محلی که ادعا می‌شود مکان برنامهریزی شده کارخانه تولید پهپاد در داخل منطقه ویژه اقتصادی آلابوگا در جمهوری تاتارستان در حدود ۶۰۰ مایلی شرق مسکو است، منتشر کرد. 

در ادامه این ادعاها آمده است که ایران مرتباً تجهیزاتی را برای کمک به ساخت این تأسیسات به روسیه می‌برد. 

«جان کربی» هماهنگ‌کنندۀ ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز بهار گذشته مدعی شده بود که مسکو در صدد ساخت کارخانه تولید پهپاد در خاک خود با کمک ایران است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که روسیه تا ماه می «صدها پهپاد انتحاری و همچنین تجهیزات تولید پهپاد» را از ایران دریافت کرده است.

کربی با ادعای این‌که روسیه در حال دریافت مواد لازم از ایران برای تاسیس این کارخانه در خاک خود است، افزود که احتمال می‌رود این تأسیسات اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

در برخی گزارش‌ها ادعایی آمده است که روسیه در ماه می با حدود ۲۰۰ فروند پهپاد «شاهد ۱۳۶»، اوکراین را هدف حمله قرار داده است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها ارائه پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز